留学生見学旅行2017@箱根

2017.07.07

今年の留学生見学旅行は箱根でした。まず小田原・鈴廣にて蒲鉾&竹輪作り体験、その後箱根の森美術館見学。屋外の彫刻を見学しながら散策し、足湯を楽しんだり、ステンドグラスの塔に上がったりしました。
旅館に到着後は温泉で一風呂浴びて、夕食に続いて懇親会。懇親会では、自己紹介の後、各国の歌の披露。中国、台湾、フランス、ドイツなどのようにグループでにぎやかに歌ってくれたところもあれば、、韓国、ポルトガル、オーストリア、モロッコ、インドネシアのように強制でないのに自分で名乗りを上げて一人で歌ってくれた留学生たちもいて、みんな其々自分の国が大好きなんだなあと胸が熱くなりました。アイキャッチ画像はイスラエルの学生二人が教えてくれたイスラエルの歌に合わせて全員が隣の人と手をつないで踊っているところです。
The International students of Tokyo University of the Arts visited to Hakone. We went to Suzuhiro factory at Odawara and experinced making of “kamaboko” and “chikuwa”(fish paste).We went to the Hakone Open-air Museum in the afternoon .As soon as we arrived the traditonal Japanese style hotel, we went to hot spring in the hotel. After dinner, the students introduced their own coutries’s songs. The first photo was a dance and a song organized by Israeli students. All of us danced togher with Israeli song.